در حال بارگذاری ...
  • کتاب پناهگاه امن برای کشتی های در اضطرار

    نام لاتین : Place Of Refuge For Ships In Cuse Emergency

    کتاب پناهگاه امن برای کشتی های در حال اضطرار ،‌حاصل تلاش تیم اجرایی و همکاری صمیمانه و بی دریغ مسئولینسازمان بنادر و ادارات کل بنادر و دریانوردی در استان های ساحلی  جنوبی و شمالی کشور و مشاور پروژه شرکت صنعتی و خدمات مهندسی ایران می باشد.

    زمینه سازی ، برنامه ریزی و اجرای این تحقیق و فراهم آوردن راهکارهای اجرایی آن برآیند هم افزایی و تلاش جمعی می باشد.

     

     

    اختصاص مناطق یا نقاطی امن و در پناه برای کشتی های در اضطرار چند سالی است ذهن دریانوردان ، شرکت های کشتیرانی و قانون گذاران دریایی را به خود مشغول داشته است.فاجعه های زیست محیطی و تصمیمات غیر منطقی بعضی از کشورهای ساحلی موجب گردید جامعه دریایی جهانی از جمله قانون گذاران اتحادیه اروپا و سازمان بین المللی دریانوردی به تکاپوی یافتن راه حلی منطقی باشند تا از یکسونگری کشورها در حفاظت از محیط زیست خود جلوگیری و نگرش جمعی را در تصمیم گیری چگونگی برخورد با کشتی در اظطرار جایگزین نمایند.

    ناشر : اسرار دانش
    مولف : مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی




    مطالب مرتبط

    توسعه اهداف دریامحور و افزایش ناوگان دریایی کشور در دریای خزر با جدیت از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دست پیگیری است .

    |

    بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد : الحاق ۲۰ فروند کشتی جدید تجاری و افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت ناخالص ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی بنادر کشور ، ‌اظهار داشت : ظرفیت مناسبی در حوزه کشتیرانی با توجه ...

    |

    نظرات کاربران (1)